اقامه عزای فاطمی در فاطمیه کهنوج 
اقامه عزای فاطمی در فاطمیه کهنوج 

اقامه عزای فاطمی در فاطمیه کهنوج 

فهیمه برخان گفت: هم زمان با این ایام فاطمیه مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) ویژه بانوان برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1126803 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برنامه های ویژه ایام فاطمیه، گفت: هم زمان با این ایام مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) ویژه بانوان برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج با بیان این مطلب که رویکرد کانون در برگزاری این مراسم تنها اقامه عزا نیست، ابراز کرد: در نظر داریم از ظرفیت سخنران برای بیان سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) استفاده کنیم تا بانوان را با ابعاد شخصیتی آن حضرت بیشتر آشنا کنیم.


وی بیان کرد: قطعا آشنایی بانوان با سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) چراغ راهی برای داشتن زندگی توام سعادت است.


برخان افزود: همچنین قصد داریم طرح ملی شکوه مادری را در سه شنبه های تکریم برگزار کرده و از مادران نمونه تجلیل کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج اظهار کرد: طرح شنبه های کتاب نیز با معرفی کتاب هایی با محتوای سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: طرح قرائت حدیث کساء نیز یکی دیگر از برنامه های ویژه ایام فاطمیه است که با مشارکت اعضای کانون به صورت روزانه اجرا می شود.


برخان عنوان کرد: علاوه بر این نیز طرح اطعام فاطمی هم زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اجرا می شود و در این راستا عزاداران فاطمی و نیازمندان اطعام می شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج با یادآوری این مطلب که برنامه های مناسبتی در اولویت های کانون قرار دارد، اضافه کرد: هم زمان با میلاد حضرت زینب (س) جشن همراه با سخنرانی، مولودی خوانی و تجلیل از دختران هم نام با نام این بانوی گرامی برگزار شد.


وی در خاتمه یادآور شد: همچنین در راستای تجلیل از مقام و منزلت پرستاران از یک پرستار نیز تجلیل شد.

پایان پیام/ 586